Gyakori kérdések és válaszok rehabilitációs és fitnesz területekről

GYIK a rehabilitációs és fitnesz területekről

Mielőtt EMS edzést szeretnénk kipróbálni, az alábbiakról érdemes informálódni

  •     Hány izmot mozgat meg a gép?
  •     Hány izomcsoportra van külön szabályozó?
  •     Fokozatosan vagy azonnal érkezik-e az impulzus?
  •     Állítható-e az erősség, a mélység és az ütem?
  •     Van-e szervizháttere a cégnek, ha elszakad egy ruha, vagy nincs méret, hány nap alatt tudják beszerezni külföldről?
  •     Jár-e hozzá személyi edző, életmód-tanácsadás, egyéb?
  •     Mit kell magunkkal vinni és mit biztosít a szolgáltatás?
  •     Antibakteriális-e az az anyag, amibe az elektródákat ágyazzák?
  •     A teljes pamutruhát be kell-e vizezni?
  •     Mit tartalmaz a bérlet, a felsorolt szolgáltatásokat is, vagy azokat külön kell megfizetni?
  •     Rendelkezik-e a vállalkozás a megfelelő minősítésekkel?
  •     Tájékoztatnak-e az esetleges kizáró okokról, vagy csak a helyszínen "avatnak" be?

Érhet-e áramütés az edzés során?

Nem, ugyanis a készülék egy biztonságos külső tápegységről alacsony feszültségű egyenárammal üzemel. A kijövő impulzusok erőssége maximum 0,05 Watt RMS.

Kell-e mozognom az edzés során?

Igen, a gyógytornász által bemutatott, egyénre szabott gyakorlatokat kell végrehajtani. Az impulzusok ütemével összehangolt mozgáskombinációk végzése jelentősen felerősíti az EMS tréning kedvező hatásait.

Ki tartja az edzéseket?

Az edzések kizárólag gyógytornász-edző mellett zajlanak, aki segít korrigálni a gyakorlatok helyes kivitelezését.

Ehetek-e közvetlenül az edzés előtt?

A megfelelő edzéshatás elérésének érdekében a tréning előtt 2,5-3 órával szénhidrátban gazdagabb ételeket érdemes fogyasztani. Két órával az edzés megkezdése előtt már ne együnk, hogy elkerüljük az esetleges rosszullétet.

Milyen és mennyi folyadékot fogyasszak edzés előtt?

30-40 perccel edzés előtt minimum fél liter víz, esetleg vitaminvíz fogyasztása javasolt, így testünk megfelelően hidratált lesz.

Mi legyen nálam az edzés során ?

Mindent biztosítunk számodra, ami az edzéshez szükséges, így elég, ha Magadat adod !

Elég heti 2x20 perc edzés?

Az E-Fit által javasolt heti edzési idő 2x20 perc. Amennyiben nem végzel más testmozgást mellette, a heti 3 edzés is megengedett, de minimum 48 óra pihenő idő betartása szükséges az edzések között.

Heti 3-nál több E-Fit edzés végezhető?

Nem javasolt, mivel a magas intenzitás miatt az EMS edzések esetében 2-3 napos regenerációs idővel kell számolni. Fontos betartani a megfelelő pihenőidőt, ugyanis túl kevés pihenés esetén túledzettségi tünetek jelentkezhetnek, ami ronthatja a további edzés-teljesítményünket.

Mi a különbség az E-Fit és más izomstimulátorok között?

Az otthoni és egyéb izomstimulátorok többsége passzív izomzaton használt segédeszköz. Az E-Fit edzések során aktív izomzaton alkalmazzuk az izomstimulációt, melyhez a gyógytornász által irányított gyakorlatsorok társulnak.

Lesz-e izomlázam az edzés után?

Az izomláz az első edzés után a legerősebb, mivel az E-Fit tréning során olyan mélyen fekvő izmokat dolgoztatunk meg, melyek normál edzéssel nehezen elérhetőek.  Az izomláz 2-3 nappal az edzés után is érezhető, de elnyújtottabban jelentkezik, mint egy normál edzés után.

Lehet-e edzés közben állítani az impulzus mélységét, gyakoriságát és erősségét?

Az E-Fit gépeknél egyedülállóan teljes mértékben személyre szabható az impulzusok mélysége, gyakorisága és erőssége a testalkattól, kortól, nemtől és edzettségtől függően.

Fogyasztó program is található az E-Fit készülék beállításai közt?

A zsírégető hatás nem direkt módon jelentkezik. Az edzés intenzitásából fakadóan fokozódik az anyagcsere, és megfelelő étrend követése mellett automatikusan beindul a fogyás, és az izomformálás.

Milyen hatással van az E-Fit készülék a bőrre?

Az E-Fit edzések hatására a bőr feszesebbé válik, csökken a testen narancsbőrös terület nagysága.  Kismamák szülés utáni regenerációjához is ajánljuk!

Terhesség és szoptatás alatt használható-e az E-Fit?

Terhesség alatt szigorúan tilos, szoptatás ideje alatt pedig nem javasolt használni a készüléket.

Mennyi idő alatt várható látványos eredmény?

A látványos változás csak egy összetett folyamat eredményeképpen értelmezhető. Odafigyelve az étkezésre, heti 2-3 edzéssel 10 alkalom után már látható az átalakulás.

Milyen életkorban javasolt ez az edzéstípusú?

Az E-Fit edzés kortól és nemtől függetlenül, mindenkinek ajánlott; fiatalkorúaknál törvényes képviselőjük beleegyezése szükséges. Vendégkörünkben az 50 év felettieknek tökéletes kímélő karbantartást jelentenek az edzések; az anyukáknak a szülés utáni rehabilitációhoz nyújtunk nagy segítséget. Több aktív sportolóval dolgozunk, akik szerint sokat segítünk a teljesítmény fokozásában, a gyorsaság növelésében, az izmok kialakításában, a dinamikában. Legtöbben viszont egyszerűen csak szeretnének jobban kinézni és jobb állóképességet szerezni

Vannak kizáró okok, melyekkel nem javasolt az E-Fit használata?

Ellenjavallt a készülék alkalmazása a következő esetekben:

  • szív- és érrendszeri megbetegedések
  • vérnyomás-problémák,
  • daganatos betegségek,
  • bőrbetegségek
  • fémimplantátumok esetén
  • magas láz

Ezekben az esetekben azonban orvosi konzultációt követően születhet orvosi vélemény arról, hogy az illető személy számára nem jelent veszélyt az edzés.

Szigorúan  tilos használni a készüléket:

  • pacemaker és elektromos beépített készülék,
  • terhesség,
  • illetve epilepszia vagy görcsös rohamra való hajlam esetén.